Wednesday, September 15, 2010

Aidilfitri 2010

alhamdulillah.
syukur..hari nie baru aku dapat tekan-tekan huruf-huruf ajaib kat laptop aku nie, dapat jugak aku up dated blog free aku nie.

Khamis ; 09hb Sept 2010...malam raya!
perghhh...
aku nak cerita skit, memang syahdu beraya sorang-sorang nie tambah plak jauh dari family!
kena plak bila jiwa tgh kacau..adehhh!
apa pun aku maleh nak cerita yang nie...!
Zakri + Zaini siap mai rumah buat spot check takot aku buat benda ajaib!adehhhh...

Jumaat ; 10hb Sept 2010.
Aku solat raya kat Masjib Bukit Kuang, Kemaman.
Hujan renyai-renyai...hujan rahmat.
Selesai Solat Raya, Megat datang rumah pick up aku ajak p serbu rumah Zakri, lepas tue dia usung aku p rumah awek dia...
x balik raya jugak budak nie, tahun lepas pun be-raya dengan aku!


abang Megat yang handsome...?baju raya awek beli-kan tue...hahaha.


rumah nie jadi mangsa per-tama aku dgn Megat...


Zakri+Zaini=Tasya...Diaorang yang paksa aku be-raya..?


si-comel ber-mata bulat ini buat aku sering ter-ingat pada se-seorang... ;)

Sabtu ; 11hb Sept 2010.
Aku & Kuala Terengganu.

Ahad ; 12hb+13hb+14hb Sept 2010.
aku & keluarga selamat sampai di Manjung dari Kemaman.
Belum hayat aku drive balik kampung sampai 9 jam...apa pun alhamdulillah, semua selamat.


Fasa 3A...!

rasa macam agak lama aku x balik Manjung...
rindu ke apa ke aku pun xtau, yang pasti jiwa aku sedang kacau!

sampai rumah aku bantai tido sampai ke maghrib.
malam lepak umah, xda mod nak keluar.

esoknya ; bonda, ayah + achik dh start puasa 6..
bonda kata kalau aku puasa aku boleh tido...hahaha...aku dan teman bonda puasa dua ari jer...bila plak nak on lagi 4 ari nie?


antara kanak-kanak riang yang boleh meng-hidu bau ketiak aku kalau aku balik Manjung!

depa ajak p lepak Lumut, nak perabih kodak DSLR aku...?
adehhhhhhhhhh!
apa pun korang memang canggih, sampai aku sahur makan McD lepak dgn korang.

along sampai subuh tadi dengan tunang dia.
aku x pernah jumpa tunang akak aku nie, ternyata buat masa nie tubuh aku lebih besor dari tunang dia, tengok dlm gambor mcm sama besor...ermmm.
elok aku selesai subuh...minum pagi, tunang dia gerak balik.
sempat jugak ber-gambor sebelum aku sibuk ber-kemas nak gerak balik Kemaman plak...hehehe.


bonda kata, kalau nak tau mcm mna muka tok ayah, tengok-lah muka ayah...sejibik!
aku x pernah ingat mcm mana rupa tok ayah, sebab tok ayah meninggal waktu aku kecik!

Rabu ; 15hb Sept 2010.
aku depart dari Manjung 1430hrs ETA Kemaman 2000hrs.
Banyak kali jugak aku ber-henti...isi minyak kat Teluk Intan + R&R Temerloh etc.
terngiang-ngiang dlm telinga aku, bonda kata solat jgn tinggal...
ermmmm...
aku meng-aku sebelum nie solat aku se-medang x cukup tapi alhamdulillah, Ramadhan kali nie ada nikmat!
Ya Allah, ENGKAU tetap-kan lah iman hamba-MU yang lemah ini.

sampai kat Kemaman, brader Norezwan ada kat Hostel Company...tunggu kapal.
baju raya aku pun ada skali dia bawa...sangat seronok!
dekat 2 bulan, baru sampai kat tangan aku...apa pun memang ter-baek!







Baju raya aku tahun 2010...from UK yob, bukan nak ber-lagak tapi bila aku search seller local jual lagi mahal dari aku beli direct dlm website rugby oversea.


p/s: kasih ku pinjam wajah mu - maman.




No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...