Thursday, July 08, 2010

homesick...?

homesick...?
apa tue...?
satu per-kata-an yang wujud dalam bahasa inggeris yang me-ringkaskan tiga per-kata-an yang lahir dalam bahasa melayu..
homesick = rindu kampung halaman..?
erghhhhhhhhhhhhhh...
mmg aku sedang rindu...
rindu pada tempat itu...
tempat jatuh bangun,
tempat jerih perit,
tempat lawan kawan,
tempat sakit demam,
tempat darah peluh basahi bumi,
tempat yang ajar erti ber-diri atas kaki sendiri,
juga tempat pupuk rasa rindu ini...

aku rindu tempat itu...
rindu pada lantai,
rindu pada kerusi gajah,
rindu pada bau dapur,
rindu pada air paip,
semua pada semua-lah...

aku lagi rindu pada mak+ayah+acik+aton+along...
rasa nak balik awal puasa nie, amik cuti lama sikit, kasi ubat ini sakit rindu...
along, jom balik! aku dgr hang dah senang...? ;)



p/s: kenapa saya suka rumah saya...?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...