Thursday, August 26, 2010

perit...!

siapa pernah rasa...?
aku sedang me-nelan rasa perit itu!
x sedap langsung...pahit, kelat, xda rasa manis!

itu, hukum-an atas kelaku-an ganjil aku.
tidak belajar, tidak mahu belajar...sekarang?
aku rasa pahit, kelat & xda rasa manis itu seorang diri.

nak buat macam mana...?
diam...?
mampu-kah aku...?
x mampu langsung...aku bukan gaban!
aku ada hati...biar-pun kecil!
aku yang tahu aku telah ber-kelakuan ganjil kerna aku tidak belajar & tidak mahu belajar!
itu aku...sekarang aku mahu belajar & sedang diajar!
aku wajib belajar kerna aku tahu aku amat ganjil kerna tidak belajar & tidak mahu belajar!
...sekarang aku tahu aku bodoh!

kau boleh beri aku ajaran se-tebal mana kitab yang kau milik-i.
kau boleh hukum aku sehingga aku hafal apa yang dulu aku tidak belajar & tidak mahu belajar.

kerna aku hanya ada kau!
kau tahu-kan aku amat ganjil...kau tahu-kan aku selalu lupa!
kau tahu-kan yang aku se-orang yang besar badan kecil hati!




...aku rindu mata bulat comel kau.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...