Saturday, August 28, 2010

kemaman - kerteh - kemaman - kuantan

kerja hari nie banyak duk dalam kereta pastu turun naik kapal.
Jam 1030hrs, kena drive p Kerteh Airport, kena hantar "Noris Card" untuk kapal MV. Setia Fajar via chopper Exxonmobil. Engine kapal breakdown pulak...?
Alhamdulillah, settel kerja.
Nasib baik Exxonmobil reps banyak nolong...Capt. Zul,TQVM.
TS Rafizat sampai masuk dalam email kata aku cepat benor sampai airport, terbang ke apa...?hahaha.
On the way balik ke base, sampai di traffic light Kemasik, xcden plak depan mata aku.
3@4 biji skali kena...
Terbayang lagi wajah driver wanita yang sedang cuba sedaya upaya ngelak daripada langgar kenderaan kat depan dia sampai masuk ke lorong aku.
Last skali bontot kereta dia kena cium dgn kereta belakang.
Nak dekat raya nie, macam-macam boleh ber-laku.
Sabar.
Aku pun laju & aku jugak memohon dgn Allah Ta'ala , minta di-lindungi per-jalanan aku dengan kemudahan kenderaan yang diberikan oleh-NYA..amin.

Jam 1130hrs...gerak menuju Kuantan Port.
Ngantor ship documents & log book MV.Setia Sakti + MV. Setia Aman.
Khabornya MV. Setia Sakti nak depart ke Singapore esok lusa.
Pening jugak aku duk mikir pasal minyak kotor kapal nie, dalam berpuluh-puluh kapal aku jaga kat Base Kemaman nie, idok ler pulak serupa kapal nie...adehhhh.
TE Azlan duk ngemas nak balik KL, aterr orang baru ber-nikah...mana boleh tinggal bini lama-lama...berseri-seri muka Lan.
Tahniah Lan.
Aku pun nak nikah jugak tapi gurlfren aku duk merajuk lagi dengan aku...adehhhh.
On the way balik sambil layan ceramah Ustaz Kazim Ellias, kepala duk mikir ke gurlfren aku yang sorang tue jer.
iskkkk...maafkan ler salah aye nie nye oiiiii.
adehhhhhhh.



p/s: badan besar tapi kalau sabit soal cinta aku dgn dia, memang aku kalah!adehhh...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...